Praha 6 vyhlásila stav dopravní nouze.

Městská část Praha 6 vyhlásila Stav dopravní nouze. Návrh odsouhlasilo 29 z 38 přítomných zastupitelů. Za hlavní problém považují nedokončené okruhy, a to jak vnější, tak vnitřní okruh. Podle zastupitelů se Praha 6 stala tranzitní čtvrtí. Vinu prý za současnou situaci nese pražský magistrát.

„Nedokončený vnější okruh přivádí auta na Patočkovu. Jinou možnost, jak Prahu překonat ze západu na sever, řidiči zkrátka nemají,“ konstatoval mluvčí městské části Ondřej Šrámek.

Nedokončený vnitřní okruh zase způsobuje, že auta v Holešovicích nemají kam odjíždět, proto se přeplněné tunely průběžně zavírají.

To pak způsobuje nekončící kolony aut a jejich škodlivé exhalace právě na Patočkově ulici, která se nachází v těsné blízkosti rezidenčního Břevnova.

„Vyzývám pana primátora za všechny obyvatele Prahy 6 – začněte s tím už něco dělat! Rozhýbejte dostavbu okruhu! Tři čtvrtě roku od voleb se nestalo vůbec nic. Držíte kurz? Zatím bohužel pouze kotvíte v přístavu,“ prohlásil statutární místostarosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS).

Městská část Praha 6 přijme v rámci dopravní nouze několik opatření. Bude se jednat například o zavedení světelné závory na hlavních přivaděčích, ulicích Karlovarská a Podbabská, které budou upřednostňovat „šestková“ vozidla v takzvaných bus-pruzích.

Podle místostarosty pro dopravu Jiřího Lály (ODS) by Praha 6 měla začít fungovat jako „ostrov s omezenou propustností“, aby se tím ochránili obyvatelé Prahy 6.

„Vlivem nečinnosti pražského magistrátu v posledních letech se z Prahy 6 stalo jedno velké parkoviště,“ kritizoval starosta městské části Ondřej Kolář (TOP 09).

„Pevně věřím, že na Magistrátu hlavního města Prahy se konečně pohnou ledy a doprava se nejen v Praze 6 začne zlepšovat,“ dodal.

Praha 6 je podle představitelů MČ kvůli chybějícímu propojení mezi dálnicemi D0 (Pražský okruh), respektive D7, a D8 dennodenně blokovaná na hranici únosnosti.

Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy se pro tuto městskou část, ale i pro celé území hlavního města, stává existenční otázkou, uvedla Městská část Praha 6.

Dalším krokem by mělo být zahloubení Patočkovy ulice do tunelu už od Vypichu až po křižovatku Malovanka. Tuto možnost ale půjde realizovat až v momentě dokončené severozápadní části okruhu, tedy staveb 518, 519 a 520, uvedla Praha 6. (prč)

Seznam opatření, která Praha 6 po Hlavním městu Praze požaduje:

  • Vyvíjet tlak na dokončení Silničního okruhu kolem Prahy
  • Pokračování přípravy Městského okruhu v navazujících částech (Balabenka)
  • Okamžité zahájení přípravy realizace Břevnovské radiály v zahloubené variantě
  • Realizace TT Dědina a Suchdol včetně navazujících P+R a TT Strahov a odbočky Trója – Bohnice – Kobylisy
  • Vyvíjet tlak na modernizaci železniční trati Praha – letiště – Kladno včetně navazující P+R v Praze i Středočeském kraji
  • Prověření možnosti prodloužení metra A Nemocnice Motol – Bílá Hora – Dědina – Dlouhá Míle, příp. letiště s finanční participací státu
  • Realizaci rozšíření Horoměřické včetně napojení na P+R
  • Řešení návrhu na zavedení emisních zón v Praze, kde celá Praha 6 uvnitř Pražského okruhu bude zahrnuta do nízko-emisní zóny
  • Realizaci zavedení mýta pro vjezd do Prahy pro mimopražská vozidla
  • Realizaci obchvatu Vítězného náměstí (Evropská – Svatovítská, KES)
  • Zadání studie obchvatu Vítězného náměstí (Evropská – Podbaba, KEP)
  • Revitalizaci Vítězného náměstí
  • Zavedení expresních autobusových linek používajících městský okruh s preferencí na vjezdech do tunelu
  • Zavést ZPS na celém území Prahy 6