Praha pokročila k zastávkám MHD výhradně na znamení.

Praha svůj záměr na zrušení klasických autobusových zastávek MHD myslí vážně. Plán města, aby byly všechny autobusové zastávky MHD na znamení, by mohl začít platit už letos v létě. Město tvrdí, že zrušení běžných zastávek zvýší komfort pro cestující…

Podle organizace Ropid, která organizuje MHD v Praze, by zrušení běžných zastávek ušetřilo až pět milionů korun ročně. Převedením všech zastávek do režimu „na znamení“ zrychlí hromadnou dopravu.

„Projekt byl prezentován na dopravním výboru a tam byl odsouhlasen a doporučen k realizaci všemi členy včetně opozice,“ informoval o plánu převést všechny busové zastávky výhradně do režimu „na znamení“ náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Praha se podle něj inspirovala v zahraničních městech.

„Je to krok ke zlepšení komfortu cestujících,“ prohlásil s tím, že jde o sjednocení systému autobusové dopravy.

V Praze je 2342 zastávek, z nichž je 1384 na znamení, 933 stálých a u zbylých se režimy střídají.

Podle organizace Ropid, která krok navrhla, by zavedení všech zastávek na znamení přineslo roční úsporu až pět milionů korun. Každé zastavení a rozjezd autobusu podle Ropidu vyjde na jednu korunu.

Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun. Město ve prospěch zastávek na znamení argumentuje také snížením hluku a emisí.


 

Více o tématu čtěte ZDE:

Busové zastávky výhradně na znamení by z Pražanů udělaly poddané jeho Veličenstva řidiče