Situace kolem zastávek na znamení v Praze zůstává nejasná.

Dopravní podnik Prahy mlží kolem oznámeného záměru udělat ze všech autobusových zastávek v Praze výhradně zastávky na znamení. Změnu navrhuje městský organizátor dopravy Ropid. Dopravní podnik k tomu uvedl, že je v souladu se záměrem na sjednocení charakteru zastávek.

„DPP je v souladu se záměrem na sjednocení charakteru všech autobusových zastávek v systému Pražské integrované dopravy. Výhody spatřujeme především ve zvýšení plynulosti provozu a zjednodušení orientace cestujících,“ uvedla Aneta Řehková, mluvčí DPP.

Ekonomický efekt zřizování zastávek charakteru „na znamení“ byl podle Řehkové významný hlavně v prvních významnějších fázích rozšiřování tohoto systému, „neboť se jednalo o zastávky s nižšími přepravními obraty cestujících a tedy s vyšší pravděpodobností možného průjezdu bez zastavení“.

„V současnosti je na území Prahy více než polovina všech autobusových zastávek v režimu na znamení,“ podotkla mluvčí DPP.

Nereagovala tak konkrétně na otázky našeho deníku, který požádal o vysvětlení situace kolem plánu na převedení všech autobusových zastávek do režimu „na znamení“.

Pražský čas se dopravního podniku také dotázal, zda  by autobusové zastávky výhradně na znamení vedly ke zlepšení služeb pro cestující a zda jsou finanční úspory pro dopravní podnik důležitější, než uživatelský komfort cestujících v MHD.

Ropid, který organizuje pražskou MHD, tvrdí, že by změna charakteru zastávek přinesla finanční úspory, zrychlení dopravy nebo zvýšení počtu spojů. Rovněž by se prý snížil hluk a emise z rozjíždějících se autobusů.

Zavedení všech zastávek na znamení by podle Ropidu přineslo roční úsporu až pět milionů korun.


VÍCE O TÉMATU ČTĚTE ZDE:

V Praze mají být všechny autobusové zastávky pouze na znamení. Ušetřilo by to 5 milionů

Busové zastávky výhradně na znamení by z Pražanů udělaly poddané jeho Veličenstva řidiče